Жълта история за липсата на Uber!

Денят е събота, часът малко след полунощ, т.е. вече е неделя. Шест мои приятели след рожден ден решават да се приберат от столичния квартал Хаджи Димитър. Поради липсата на алтернатива единствената възможност за всички тях е да повикат няколко вмирисани на цигари, дънещи чалга, управлявани от съмнителни елементи с безброй нарушения жълти коли.

Моето недоумение бе породено от около 15-20 минутните им опити да се свържат не с една, две или три такси компании. Стационарните и мобилните телефони на 5 компании даваха заето или безспирно свободно. Беше направен опит за повикване на такси чрез едно от наличните мобилни приложения, което сподели с тях, че в района няма свободни коли. Всичко това казва само едно – явно в София има още свободно място за конкуренция на такситата и цялата врява срещу Uber бе просто смешна, след като не може да се отговори на очакванията на желаещите да заплатят за тази услуга. Предполагам всички ще се съгласят, че е по-добре да не се качваме в колите след употреба дори на малко количество алкохол?

Тук ще вметна едно мое лично наблюдение, за едно от наличните мобилни приложения за викане на такси (на което нямам намерение да правя реклама), когато търсих алтернатива на Uber. Оказа се, че за да ползваш разплащане с дебитна или кредитна карта ЗАДЪЛЖИТЕЛНО в края на пътуването трябва да определиш БАКШИШ в размер между 5 и 15%. Просто и лесно – пренасяме добре познатия бизнес модел за липса на дребни и в картовите разплащания.

Само ще добавя, че такситата в Лисабон например не са като такситата в София. Да, възможно е да ви таксуват за допълнителен багаж, без да ви кажат при самото качване. Изненадата за мен дойде в новогодишната нощ, когато цените на Uber бяха с коефициент 4.8 и ползването на такси щеше да ни струвало около 50 евро. Именно тогава след няколко опита за пререждане от различни участници в играта „Как да хванем такси на Нова Година“ се добрахме до такси, което работеше на същите тарифи, които бяха валидни и за всеки останал ден. И въпреки късия курс, заплатихме под 10 евро, и даже получихме касова бележка. А, шофьорът беше супер забавен и печен! За сравнение само преди година в София по нова година цените на Uber бяха по-ниски от тези на такситата, които пък се договаряха с шофьорите, при изключени апарати!

Все пак да се върнем в България, където вече нямаме Uber (тук няма да обсъждам законността на услугата), а същевременно нямаме и нормална такси услуга в събота вечер, когато е някак естествено хората да излизат да се забавляват. Какво ни остава? Може би да се помолим на столична община за денонощен градски транспорт или поне такъв с удължено работно време, както е в почти всички европейски столици. Не знам дали може да се надяваме и на това, тъй като жълтата мафия веднага ще наскача, затвори улици и булеварди и обвини всички в геноцид над честния и отруден таксиджия и неговите деца. Всъщност така, както го направи срещу една нова фирма за превози във Варна, която свали цените с 20%. Всъщност дали грешно съм чул, че цените на горивата във Варна са с около 20% по-ниски? Простете, че забравих, че промяната в цените за услугите на такситата се правят само при повишаване на цените на горивата. Така, че докато услугата ви е такава, аз ще ползвам градски транспорт,  полулегални услуги от типа на Uber или други алтернативи, но не и такси!

Advertisements

Коментари

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s