Смешен ЧЕЗ маркетинг за цените на тока

Отварям днес пощенската си кутия и виждам плик с оранжевото лого на ЧЕЗ Електро България АД. Заглеждам се под логото и виждам диаграма, от която ми става ясно, че горките оцеляват с 0.68% (не 68%, а с под 1%) от сумата, която им плащам за ток. Като знам за последната седмица колко познати ми се оплакаха, че са имали проблеми с електроснабдяването си мисля, че и това им е много. След това се замислих дали да не пусна SMS на 17777 с текст DMSCEZ, но накрая реших да разгледам по-подробно гениалния им маркетингов трик, който може да роди само човек, който има страшно много от онази бактерия, която кара хората да оглупяват.

CEZ-marketing-ceni-tok

На първо място не разбрах трябва ли да се чувствам гузен, че с последните си стотинки (ако сметката ми е 15 лева, то означава че за ЧЕЗ остават 0.102 лв) са платили за плик с печат, вложена в него разпечатка и такса за доставката на куриера. Също така не ми стана ясно дали в 82.68-те % за НЕК/ЕСО и Производители се включват комисионните за услуги, които се извършват от компании извън България. Ако се включват, следователно се включват и заплатите на техните служители и вероятно още други разходи. Ако пък не се включват направо се чудя как плащат заплати на своите служители. На всеки 100 лева приходи те имат 83 лева разходи, за които частично или пълно има документи. Следователно плащането към НАП за ДДС ще бъде около и малко над 3,40 лева. От маркетинга на ЧЕЗ обаче посочват 16.67 лева. От общодостъпните в интернет счетоводни отчет и баланс на ЧЕЗ се вижда, че разходите им за осигуровки, съпоставени към приходите биха дали допълнително около 1-2 стотинки, които отиват в НАП. Нека да ги закръглим на 10 стотинки заедно с данък печалба… и някак не става ясно къде изчезнаха другите 13.17 лева. Ако по същия начин са изчислени и 82.68 лева, които посочих по-горе, то здраве му кажи. А, то е видно и от фактурите,/отчетите че разходите към НЕК/ЕСО и Производителите не надхвърлят 70-75%. Въобще едни проценти се губят, а въпросът е къде? Надявам се другия месец диаграмата да е по-подробна!

Вместо от ЧЕЗ Електро България АД да бъдат по-прозрачни за потребителите, с това си гениално маркетингово действие те стават за смях, посочвайки едни числа по метода, по който дяволът чете евангелието. А, за всичко това пак ще платят от парите, които събират от своите клиенти. Затова препоръчвам на ЧЕЗ да си оптимизират разходите, вместо да дават пари за глупави диаграми върху пликовете, чийто ефект ще бъде негативен от гледна точка на PR.

Advertisements

Коментари

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s